Rozhovor s Mateusem Skutnikem II

Takže z archívu PP tedy Pastel Portal jsem vám tady přeložil jeden starší rozhovor o hlavně Submachine a DMT. Dočtete se že se chystá další útěková hra od Barbary Jarosik. Třeba i že Submachine byl jen experiment, a další věci, je to zajímaví proto jsem to šoupl do češtiny. Ještě tam jsou spousty zajímavějších věcí. Je tam jen to nejdůležitější další věci se mi nepodařili přeložit.

Stručně mi vysvětlete jak procuje tým Pastel her. A ským jste na čem spolupracoval.

Tým Pastel her začal se mnou a Karolem Konwerskim. Karol spíše navrhuje příběh her - Covert Front, Great house escape a the Fog Fall. Submachine a DMT je moje práce. Potom jsme začali zvát více grafiků. Také tady je Barbara Jarosik, napsala scénáře k Útěk z ateliéru a Útěk ze stáje (Escape Artist, Charger Escape). Pracuje právě na třetí hře. Všechny hry jsou skrz mne.

Submachine série je vaše nejúspěšnější, jak se na to díváte teď, poté co už se nové epizody oběvují každý rok.

Se začátku Basement byl pouze experiment. Něměl jsem tušení že bude mít tak velký úspěch. Po první "Basement" jsem byl potěšen. Překvapila mě reakce, tak jsem vytvořil druhý díl "Lighthouse". Při každé epizodě bylo prozrazeno stále víc a víc. Tato série by měla mít alespoň 10 epizod, dál nevím.

Jak jste se dozvěděl o publikování nových epizod každý rok do každé série. Lidé si stěžují na dnešní dobu když dlouho čekají na další epizodu?

No ano, lidé jsou netrpělivý co se týče nových epizod, ale to je v pořádku. Mám pouze 3 své vlastní série - Submachine, Covert Front a DayMare Town. To je čas na další díly 4 měsíce, to je víc než dost.

Proč jste si vybral fotografie místo náčrtků v 10 Gnomes?

Vždy jsem chtěl vytvořit hru založenou na fotografiích. Víš že - méně kreseb méně problémů . Ale tam byl také problém. Spínače, světla atd. Jak udělat aby to bylo uvěřitelné. Hledání trpaslíků ve velkém prostoru, skrytými za objekty. Tato kombinace byla perfektní.

Do flash je omezení velikosti souborů, nebyl to pro vás žádný problém?

Flash hry nejsou malé, není problé, může mít 10MB, a to jsou dlouhé hry.

Mohl by jste říct kde vznikl u vás zájem ke kreslení komiksů a vizualní umění vůbec. A také jak jste se dostal k vytváření her?

Rád vyprávím příběh ať ve formě komiksů, her nebo filmů. Jak se stalo že jsem začal vytvářet hry? Jen jsem začal.

Hodně vytváříte adventury, jak vymýšlíte hádanky a puzzle?

Není to hádanka, začíná to od designu. Nejprve vytvořím prostředí a potom hádanky které se do toho prostředí hodí. Dodává to přirozenou mysl.

Jak porovnat zkušenosti z hraní adventury a jiných žánrů her, na základě vytvořit své vlastní?

Nemůžeš porovnávat výrobu a hraní her. Obě dvě věci jsou zábava a mohou vyvolat různé emoce.

Komentáře

otakar píše…
je dobre ze ma by aspon dalsich 10 epizot ale podle me tam bude cim dal vetsi mezera ted uz ma bude vic nez rok, a pak budu 2 roky 2 a pul...(no,doufam ze ne!)ale hlavni je ze budou dalsi
Admin píše…
Ne dalších... ale Submachine 10 je jistý
kiko 9 píše…
To je dobře   
vosk;) píše…
Nic mi do toho není ale mě by spíš zajímalo, jak jsi s ním ten rozhovor udělal.         
Admin píše…
[4]: No napsal jsem mu otázky přes email a on odpovídal....
Admin píše…
q
q
q
q
q
q
q
q
qq
q
qqq
qLOL XD. Ten rozhovor jsem nedělal já, já jsem ho jenom přeložil xD. Psal jsem: " je to zajímaví proto jsem to šoupl do češtiny". Takže se někdy vyplatí číst mé "bezcenné" kecy....

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Návod na Submachine 10

Sub-Portál: Forum

Archiv

Zobrazit více