Rozhovor s Mateuszem Skutnikem od 8bit-ninji


8bit-ninja: Můžete se představit a říct jak jste se dostal k hernímu designu?

Mateusz Skutnik: Jmenuji se Mateusz Skutnik, jsem herní architekt a kreslíř komiksů. K hernímu designu jsem se dostal okolo roku 2002, když se do mých rukou dostal software Games factory. Z toho jsem přešel k více otevřenému a uživatelsky přátelskému prostředí Macromedia Flash.

8bit-ninja: "Covert Front", "Submachine" a zejména "Daymare" hry mají úžasnou atmosféru a vizuální styl. Mohl by jste popsat proces vývoje příběhu a tvorby kreseb pro vaše hry?

Mateusz Skutnik: Proces nemá co dočinění s atmosférou a stylem. Atmosféra a styl je zápříčiněný tím, že jsem kreslíř komiksů. Proces se skládá s převedení příběhu na médium, ať je to hra anebo komiks. Co se snažím říct je to, že se učím sám a tak nemám ponětí o pořádném procesu vytváření čehokoliv. Vytvářím věci podle sebe. Všechny příběhy začínají v mé hlavě, pak je to otázka vyprávění.

8bit-ninja: Neděláte jen hry ale i komiksy. Jaké jsou největší rozdíli ve vývoji komiksu a videoher?

Mateusz Skutnik: Snad každého napadne, že je to interaktivita. Komiks je rovnou vyprávění, jen poslouchat nebo číst a to je ten rozdíl. Ve hrách příběh je příběh rozmělněn do celé hry, přidám indicie a hráč si musí příběh domyslet sám. Trik je v tom, dát hráči dost indicií pro to, aby byl příběh srozumitelný.

8bit-ninja: Vaše adventury s jejich surrealistickými prostředími a abstraktními mechanickými zařízeními mi připomínají mystické série. Jaké jiné hry vás inspirují?

Mateusz Skutnik: Většinou jiné flash hry - Crimson Room, Mystery of Time and Space, díla od Nanahiro, hry od Amanita Design, 100 Rooms. Všechny jsou vynikající, inovativní a umělecké. Zamiloval jsem se do formátu malé flash hry.

8bit-ninja: Point'n'click hry zdá se dobře fungují na iOS zařízeních jako iPad. Už jste uvažoval nad převedením svých her (možná v podobě kompilací) do aplikace, poněvadž tyto zařízení nepodporují flash?

Mateusz Skutnik: Už se tak stalo asi před čtyřmi lety. Ve skutečnosti ani nevím, jaký úspěch to sklidilo. Věc je taková, že nesouhlasím, že point'n'click hry dobře fungují na zařízeních s iOS. Point'n'click je o objevování, hledání, hledání míst na které jde kliknout a na to vše je nejlepší myš. Pokud by jste odstranil myš z ovládání - mají tendenci tyto hry býti jen matoucím nepořádkem, ve kterém nevíte co máte dělat.

8bit-ninja: Aktuální daymare hra - Daymare Cat - se skvělou hudbou od Cat Jahnke (Cat and the menagerie), která je jako pobídka k dokončení hry. Jak vznikla tato spolupráce?

Mateusz Skutnik: Cat mě kontaktovala a navrhla vytvořit společnou hru. Nebylo to těžké. Jednou jsem její hudbu už slyšel, takže jsem věděl více-méně co bych chtěl udělat. Jednotlivé stopy, skládaní celé skladby - byl to dobrý nápad pro malou průzkumnou hru.

8-bit ninja: I když asi stále tvrdě dřete na Daymare Town 4. Máte v plánu nějaké další připravované projekty? Dočkáme se více Daymarů a her ze Submachine vesmíru nebo máte v plánu menší projekty?

Mateusz Skutnik: Po Daymare Townu 4 udělám další 10 Gnomes. Po tom bude čas na Submachine 9 a Where is 2014?. To je plán do konce roku. Nemám zatím plány pro rok 2014. Budu určitě pracovat na posledním Submachine 10, ale to až potom - všechny sázky končí. Změna je život.

[zdroj]

Komentáře

Indy píše…
Nechce se mi věřit, že Submachine skončí za 2 díly
Kate Sub píše…
Submachine nekončí... nikdy!
Oqapo píše…
hlavní lajna ano
sebastian píše…
dufam ze submachine neskonci az tak skoro
Oqapo píše…
[4]: Je potvrzeno, že desátý díl bude poslední. Budou však vycházet vedlejší díly typu Zero, FLF, 32 chambers.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Návod na Submachine 10

Sub-Portál: Forum

Archiv

Zobrazit více