Kulturní vlivy #5: Filmy a hry


Mateusz se netají tím, že se s mnoha součástmi Submachine inspiroval u jiných her a u filmů. My si dnes projdeme filmy a hry o kterých se ví, že se Mateusz inspiroval. Někdy vás překvapí, s kterým filmem má Submachine toho nejvíce společného. Je pak i pravděpodobné, že podobnými filmy se bude inspirovat dále a tak nám tento článek možná poodkryje budoucnost Submachine. Klikni na celý článek.


Kosta (Cube)


Tato filmová triologie (Kostka, Kostka 2: Hyperkrychle, Kostka 0) pojednává o záhadném místu, které je tvořené zksotkových místností. Velcí zločinci si můžou vybrat, jestli půjdou na popravu nebo ta tohle záhadné místo a nechají si vymazat vzpomínky. Je tu malá šance, že uniknou. Ale mezitím budou svědky smrti svých spoluvězňů nebo svého zmrzačení, jelikož některé místnosti mají své pasti.

Už z příběhu jde poznat, že má se Submachine hodně společného. Hlavní to co je společné je místnost 888 ve SNEE, která je udělaná přesně v patách tohoto filmu. Nebo také si můžete všimnout, že mechanické místnosti v Submachine 6 jsou tímto inspirovány.

Amanita Design


Amanita Design je české herní studio, jehož hry jsou proslulé po celém světě. Například Samorost, Samorost 2 anebo Machinarium. Jejich hry jsou adventury s kreslenou někdy až realistickou grafikou. Mateusz si z nich bere příklad a hodně se u nich inspiroval napříkal u Sub7.


Tron
Tron myslím, že představovat nemusím. Pro ty, kteří neví o co se jedná je to film o virtuálním světě, jehož první díl byl vytvořen už v osmdesátých letech minulého století a na svou dobu byl svými efekty převratný. Dnes by nad originálním Tronem každý jen kývl hlavou. Ke konci roku 2010 však vyšlo pokračování Tron: Legacy.

A právě konec roku 2010 patřil vývoji Submachine 7 a tak se v Submachine 7 objevili modré silové pole a silové linie. Tuto inspiraci Mateusz potvrdil v místnosti pro secrety.

Matrix


Pamatujete si na citaci z intra Submachine 3 "There is no spoon."? Tak právě ta má původ ve filmu Matrix, kde je scéna kde holohlavý malý kluk vysvětluje, že lžíci je nemožné ohnout, protože neexistuje. Je tu taky teorie že Submachine má simulovat prostředí jako je Metrix.


Ztraceni (Lost)


Tohle je spíš easter egg ve SNEE, než inspirace, ale budiš. Místnost má souřadnice 815, podle Oceanského letu 815, který havaroval. Takže pro ty co seriál neznají, jasně si odvodíte, že je to o přežívání po letecké nehodě.

Odpověď na otázku o existenci vesmíru a všeho vůbec



Určitě si pamatujete na papír ze Submachine 8, který pojednávál o tom, že se lidé zeptali počítače na základní otázku existence vesmíru a všeho vůbec. Počítač odpověděl. A nic jiného jsme se nedozvěděli. Tato otázka ale už zazněla tolikrát i v jiných věcech než-li Submachine. Tato "hláška" je hlavně známa z filmu a knihy Stopařův průvodce galaxií, kde počítač odpověděl. 42.

Covert Front




O záhadném konci Covert Front 4 jsem už psal v Kulturních vlivech #2, když se tento případ vřele řešil. Pro ty kteří neví o co se tam jednalo. Covert Front, série pojednávající o 1. světové válce a agentce Kaře, která hledá uneseného vědce Karla von Totena, jehož vynálezy by mohli změnit průběh války. V posledním díle jsme se nečekaně střetli s mnohými sci-fi vynálezy, připomínající ty ze Submachine.

Kruh (The Ring)


Nakonec film, u kterého by jste souvislosti se Submachine vůbec nečekali a že jich je. Kruh je film natočen v roce 2002 pojednávající o záhadné kazetě kolující ve videopůjčovnách na které měl být fotbalový zápas. Místo toho lidé na kazetě objeví podivnou holčičku, podivné záběry nechutných věcí a studnu. Poté zazvoní telefon a hlas v něm řekne "Za 7 dní zemřeš.", za týden dívaci kazety umřou.

Holčičku utopila její matka ve studni, holčička byla totiž podivná, psycho. Podivnou kazetu měl její otec, který ji omylem zaměnil za záznam fotbalového zápasu vypůjčený ve vidopůjčovně.

Podobností je tu celkem dost, například kachličkovitá místnost na obrázku připomíná tu místnost s kamerou v Submachine 2 i to, že z kamery vypadne karta naráží na to, že holčička vždycky vystoupila z televize.


Další podobnost je maják. Jehož správce je otec holčičky. Ten se silně podobá tomu ze Submachine 2, můžete se přesvědčit.



Dále se uvádí, že zvuky papíru v Submachine a ve filmu jsou stejné. Nebo, že holčičiny obrázky z nemocnice jsou podobné těm v Submachine 7. 461 jsou poslední 3 čísla na Rachelině licenci a jsou to taky souřadnice do trubek majáku ve SNEE.

Komentáře

Avaart píše…
Co mě opravdu nenapadlo byla Amanita. Asi je to tím, že je Samorost moc mechový a Machinarium moc rezaté, což se, z pohledu grafiky, do Mateuzsových her nedá zrovna převést :)
Renny píše…
A co třeba Blade Runner? "All those moments will be lost in time, like tears in rain..."
Oqapo píše…
[2]: Ano, o to vím. Ale čerpal jsem z Wikie, a tam Blade Runner není. Takže jsem na něj zapomněl, díky za připomenutí.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Návod na Submachine 10

Sub-Portál: Forum

Archiv

Zobrazit více