Mateuszovo shrnutí za rok 2016
Konečně je tu Mateuszovo shrnutí roku. Mnozí tvrdí, že rok 2016 byl zvláštní, nedobrý, či naprosto hrozný, Mateusz ho také tak nakreslil ve Where is 2017 a tak asi mnohým trvá se vzpamatovat, že už je rok jiný. Mezitím Mateusz konečně vydal své dosavadní hry na systémy od Macu, ale těžko říct jestli někdo, kdo vlastní Mac stojí o skákačku se třemi místnostmi, kde se syn trpaslice a Santy (záznam si můžete najít na stránkách pro dospělé) pokouší brutálně zamordovat obézní a ošklivé ztělesnění roku 2016, které zavání aktivními džíhádisty, paranormálním umíráním celebrit, koblihami voličů ANO a zvolením Donalda Trumpa (Putin se teď někde hlasitě směje). Proto mu to patrně trvalo tak dlouho, být certifikován v Apple Store je jistě na dlouhou diplomacií, Mateusz sám přiznal, že při sjednávání velice rád tloukl hlavou o zeď. Avšak soudný den právě nastal, nalaďte se na armagedon a pojďme na to.
2016
Plán A - Komiksy
I letos si Mateusz přidal na svůj kreativní stůl pár kaněk barvy, přesto že z hlediska důležitosti mi ty komiksy přijdou jako nejrelevantnější záležitost roku 2016 Mateusz zastává opak a dumá nad tím, proč sakra dal komiksy jako plán A a ne B. Vím, že jsem s tím otravný, ale mně to nedá, ty krátký cvičení, kterým říká hry rozhodně relevantnější nejsou. Ale dost už toho, koukneme se co se mu v této oblasti za minulý rok zdařilo.
- Revolutions 10: Full Automatisation
- Digitalizace Revolutions 1 & 2
- Daymare Morphs
Ano, vesměs digitalizace, ale je to příležitost dostat dílo dál. Mateusz zmínil jako časově nejnáročnější Morphs, kde musel 225 patnáct let starých stránek čistit ve photoshopu a překládat z pšončtiny, což je stejně k ničemu, protože to teď musím překládat zpět do příbuzné češtiny a co si budeme povídat, zjevně není i Mateuszův překlad vždy dobrý a když to ještě z angličtiny překládám já, no tak to potěš, abychom se nedostali na facebookovou skupinu překladatelské perly. Je to založeno tak trochu na principu, jako když si chcete v Google překladači český text přeložit například do... xhoštiny například? Do teď jsem nevěděl, že takový jazyk existuje. Ve zkratce zde neexistuje přímí překlad mezi některými jazyky a češtinou a tak se text prostě přeloží z češtiny do angličtiny a z té až do daného polomrtvého jazyka. Zlatá velština. Mateusz si mimojiné postěžoval na to, že na tyto čistky starých komiksových stránek neměl žádný tým a vše záviselo na něj, poněkud ironicky, asi ho už štve vše dělat sám. Budu asi zase za cynika, když se ještě jednou zeptám co se sakra stalo s Pastel Games? :D
Plán B - Záložní plán osvobodil umělce od dlouholeté kletby
- Mission to the Sun
- Mission to Earth
K tomuto není co dodat, já už jsem tyto hry kritizoval dost a Mateusz se tím zbavil dlouholeté přítěže. První zmínka o těchto dvou parchantech byla už ve shrnutí roku 2012, které tyto hry referovalo na rok 2013. Mateusz původně tyto hry chtěl vydávat během léta, ale jako vždy to přestřelil a dočkali jsme se až v září a v prosinci, kdy s největší pravděpodobností zabijel advent vývojem Mission to Earth, aby v dalším shrnutí opět nepůsobilo jako provařený vtip z amerického sitcomu.
Mateusz ovšem zmínil, že tyto hry byly zlomové, skoncoval s flashem a začal se takto učit v novém softwaru, jazyku a tak podobně. Přičemž zaznamenal jistý úpadek počtu fanoušků a to jsem přesně rád, že napsal, protože toho jsem si já všiml už minimálně před půl rokem.
- 10 Gnomes in Pothia
- Where is 2017?
Co se týče 10 gnomes, letošní epizoda byla Mateuszovou první point and click hrou v Game Makeru, přičemž splnila účel vylepšení jeho schopností, k tomu to je asi celé.
Co se týče Where is, Mateusz loni trochu váhal nad tím, jestli vůbec v této sérií pokračovat. Letos však své váhání odmítl, ale přiznal, že zde došlo k jisté kontroverzi a to je skvělé, protože se opět dostáváme k další věci, kterou jsem kritizoval. Mateusz bere Where is spíš jako novoroční pohlednici, kterou se nejspíš mají spamovat emailové schránky (jak tomu například bylo u Where is 2009, kde šlo více méně spíš jen o animaci) a když pomineme, že některé z pohlednic byly pomalu delší něž běžné hry, tak zde stále zůstává můj argument, flashová pohlednice je ok, ale potřeba ji stahovat je při nejmenším otravné. Chápu, že s flashem už nechce mít nic společného, ale tohle je do očí bijící.
Jednoduše Mateusz se přiznal, že mu přišli dva znepokojivé, výhružné dopisy o Where is 2017, které byli nasáklé kyanidem a dioxiny. No dobře přiznávám, ty jedy tam nebyly, to ještě elektronická pošta neumí. Mateusz dokonce zmínil a popřel podezření některých jeho přiznivců na "sell-out" a flákání za jistou výplatu z Patreonu. Ten chlap mi normálně vytřel zrak!
- Covert Front 5
Ano, já ten falešnej screen sem dát musel, jsem taky tak trochu sell-out. Víte kolik to bude mít prokliků z Google obrázků? Ne, sell-out nejsem, protože z toho stejně nic nemám, vše zpapá TV Hovna, která vlastní Blog.cz, takže až uvidíte, že X-Rey Koranteng má nový zlatý zub, vzpomeňte si, že je to díky mému blogu. Tak a nyní mě omluvte, teď jdu nějakého plesnivého dědka praštit páčidlem po hlavě, protože jsem to viděl v násilné hře Covert Front 4.
Tato hra od začátku nebyla jistá, byla cílem na Patreonu, který byl překonán. A když z ní nic nebylo, částka opět klesla pod cílovou čáru, jaká ironie, že ano? Tak tedy bude tedy alespoň v seznamu pro rok 2017? Ne.
- Základy pro novou a lepší hru
I když tento bod byl splněn, nechápu proč ho tam Mateusz dával dvakrát. Nechal bych ho pod těmi Mission to hrama, to bylo taky takové cvičeníčko.
Plán C - Plán, který asi vznikl za chodu
Koukal jsem se do loňského článku, o plánu C nebyla ani zmínka a tak zde asi Mateusz chce jen vyjmenovat věci, které ještě za rok 2016 stihl.
- Aktualizace Submachine Universe
Mateusz začal hru připravovat na její HD verzi a tvrdí, že mu cosi filosofického brání ji vydat. Tak asi nezbývá nic jiného, než zavolat exorcistu.
- Živé přenosy
Mohl jsem napsat livestreamy, ale anglicismů už je celkem dostatek. Mateusz jich za rok udělal 40 a pozastavuje se nad tím, že si z nich lidi udělali shromaždiště. Ano, má pravdu, dnes hodně lidí trpí absencí sociálního života.
- VormkfasA 57 & 58
VormkfasA je polský občasník o komiksech na kterém se od začátku (konec 90. let) Mateusz podílí.
- Velikonoční vajíčko
Začínám mít podzření, že když si Mateusz do splněného plánu dá už i obyčejnou kraslici, tak se asi snaží nějak zamaskovat, že plánů nebylo mnoho.
- Komiks za 24 hodin
Ano, této výzvy se Mateusz opět účastnil.
Vydané hry za rok 2016
2017
Plán A
- Pověstná "velká hra"
Stále nemá jméno a tak ji pořád říkají TBG - The Big Game. A skončí na Steamu. V Mateuszových představách bude tato hra nejmodernější a nejvýzněmnější hrou dosud. Zajímalo by mě jak trumfne Submachine 10. Mateusz ukončil všechny své dosavadní série a tak je pro něj tento projekt jedinou cestou, avšak upozorňuje na to, že vývoj se může protáhnout a tak se vydání nemusíme letos dočkat, jen slibuje, že začne a bude podávat příslušné informace, obrázky, návrhy či dokonce hratelné ukázky.
- Nepojmenovaná krátká point and click hra
10 Gnomes jako testovací subjekt pro TBG nestačí. Point and click prvek má, ale chybí mu inventář a interakce a to má být právě tato hra. Velikostně má zhruba odpovídat The Great Kitchen Escape a jeden z důvodů pro její vydání je i netrpělivost patronů. Mateusz zde zmiňuje, že Patreon používají především youtubeři, kteří z něj sypou tuny peněz, ale ti si můžou dovolit každý týden vydat video, on ale každý týden hru vydat nedokáže.
- 10 Gnomes in Trstenik
Mateusz se vrátil do Chorvatska a tak další díl bude z Trsteniku. Zvažuje kdy tuto sérií ukončit, vzhledem k tomu, že původní série měla 12 epizod, tak ta nová jich bude mít stejně, to znamená, že poslední 10 Gnomes vyjde v roce 2021. Chce se taky podívat na kloub enginu této hry a předělat jej, zmínil červen a pak ho hned zavrhl, protože už nevěřím vlastním termínům.
Jinak mám pocit, že někde Mateusz někde zmiňoval, že epizoda roku 2018 má být 10 Gnomes in Paris, takže si už seberme iluzi o tom, že někdy udělá epizodu z České republiky nebo Slovenska. Nejsme dostatčně lákavá destinace, asi.
- Where is 2018?
Po letošní krtice se Mateusz rozhodl, že příště udělá něco většího, opět se malým Santou a má to být adventura.
- Další živá vysílání
Mateusz chce dělat livestreamy, dokud je lidé budou sledovat a víte co to znamená? Další rychlomalby a další spam blogu, to mě budete opět zbožňovat. Hlavně na mě nemiřte tím kvérem, když mi dáte vědět do komentářů pod tento článek, tak já je zredukuju. Budu je zveřejňovat po pěti videích, aby to tolik nepřekáželo. Cože? Vy to tady vůbec nechcete? Že víte, kde to na youtube najít? Hm. Ale víte, to pak tady na blogu nebude kompletní spektrum tvorby Skutnika.
Plán B
- Morfolaki, bichle č. 4
Ano, Mateusz vzal Morfs asi jako zajímavou reklamu na jejich pokračování na kterém chce pracovat a prý to bude poslední kniha Morfolaki.
- VormkfasA 58 & 59
- Revolutions: Apocrypha
Soubor dvou kratších příběhů ze světa Revolutions - Homunkulus a Toxic Connection, které Mateusz bude mít napsané od jiných scénáristů, takže tentokrát nebude Revolutions dělat vyloženě jen sám.
Mateusz také zmiňuje rozdělení plánů na A (hry a internet) a B (komiksy) a vysvětluje to tak, že ho hry živí a jeho rodinu taky, avšak komiksy jsou pro něj už jen umění.
A to je vše.
Jinak všimli jste si, že u Morphs je těch čárek 47 a ne 46? Zajímavé že? Aby jsme nebyli jednou překvapeni 47. epizodou.
Komentáře