Mateuszovo shrnutí za rok 2017


Je leden a tak už je docela zvykem čekat na shrnutí, s kterým Mateusz jednou za rok opět přijde. Shrne svou práci z roku minulého a hlavně dá vědět, co chystá na nadcházející rok. Já to upřímně vidím každý rok černěji a černěji, jsem skeptický k tomu, co chystá a nechystá už nějaký ten pátek a článek nepíšu úplně s radostí.



2017

Plán A
  • Pověstná "velká hra"
Mateusz před rokem tvrdil, že s ní začne. A jak to letos vypadá? Vypadá to tak, že se snaží ukázat argumenty jak vlastně na hře už začal a nějakým způsobem se nás snaží přesvědčit o tom, že na něm začal pracovat tak nějak teoreticky, mentálně. Že si shromažďuje pár let nápady. Upřímně mu co moc nevěřím, ty velká slova, která padaly o Submachine 10 se proměnila v kvantitu a nikoli v kvalitu, příběh vypadal, že ho napadl dva dny před vydáním na záchodě, bez urážky, ale vážně tak na mě působil.


Mateusz chce jako hlavní postavu této hry tuto postavičku z Daymare Town. A já si říkám proč? Protože vypadá jak fanart k Samorostu nebo Machinariu? V Daymare Townu je spousta zajímavějších a sympatičtějších postav, které by mohli mít svou hru, je to třeba létající kuřák, utíkající knihovník, zaměstnanci nemocnice, z Morfoláků třeba Ssufok, vlastně většina postav působí lépe než tohle. Možná se někomu zdá roztomilý, ale na tom vážně hra stavět nejde. Doufejme, že to dopadne dobře, ale jak jsem již zmínil a myslím, že je to dobře vidět, jsem rok od roku skeptičtější k tomu, co Mateusz prezentuje.

Dále Mateusz celkem dost dlouze psal o názvu hry, docela zbytečně, dá se to shrnout jednoduše. Chce vydat video, ve kterém představí název hry. Nyní jsem vám ušetřil trochu času. Pokud jsem to dobře pochopil, chce propojit engine plošinovek a point'n'click adventury, což by tak mohlo trochu vést k Daymare Cat. Cat fungovala docela dobře jako "casual" flashová hra, ale steamová komerční hra se na tomhle podle mě stavět moc nedá.
  • Nepojmenovaná krátká point and click hra
Z této položky se vyklubal menší spin-off na Covert Front - The Peter Navarre Crecy Evaluation, kterým si testoval svůj engine, který nyní bude používat pro další hry.
  • 10 Gnomes in Trstenik
K této položce prakticky není co dodat.
  • Where is 2018?
Loni Mateusz sliboval, že po nespokojených ohlasech po epizodě 2017 se bude dalšímu dílu věnovat lépe a bude delší. Jeho představa byla, že začne tak nějak průběžně už někdy v létě a že to bude adventura. Jeho odpověď nyní je, že 2018 udělal delší, sice jen o pár snímků, ale udělal. Neskutečný argumenty. Jako vždy na to přes rok nepomyslel a drtil se mezi svátky po Vánocích. Říkal si, že už takovouhle chybu nikdy neudělá. No, už ji udělal několikrát, tak by na to mohl opravdu myslet. Na tento rok si nenaplánoval letní vývoj Where is 2019, protože ví, že by to dopadlo stejně jako letos, takže nejspíš to zase nechá na Vánoce. Jeho odpověď na to je taková, že Where is má být ve smyslu pouze jakéhosi "vánočního přání". Ano, skutečně, takhle Where is 2009 začínalo, ale série se od té doby trochu proměnila a upřímně řečeno, vánoční přání ve flashi a vánoční přání v podobě zdánlivě nedodělaného útržku plošinovky, kterou si musíte stáhnout do počítače, je docela rozdíl.

Co Mateusze překvapilo, bylo to, že Where is 2018 byla jednu chvíli na stránce Itch.io, kam hru umístil, nejpopulárnější hra. Já říkám, že je to vše o tématu a lidé si to stáhnou, když vidí, že název je aktuální a zaujme je. Obsah hry před stažením totiž moc nevidí.

Samozřejmě nezapomněl zmínit TBG - velkou hru. Snaží se říct, že se zde střetávají enginy, jak už bylo zmíněno. Peter Navarre Crecy Evaluation - point and click engine a Where is 2018? - plošinovkový engine. Říkám si, proč to zmiňuje zrovna u téhle hry, když už loni dodělával poslední díly Mission to, což byly taky plošinovky. Asi chce vážně dát vědět, že na tom tvrdě maká.
  • Livestreamy, živá vysílání
Tohle je to, co musím říct, Mateuszovi poslední roky jde a proto v tom pokračuje. Streamování průběhu jeho práce na youtube popřípadě twitchi. Ovšem málokdy vydržím sledovat jeden z těch obyčejných livestreamů, kde jen kreslí.

Plán B
  • Morfoláci, bichle č. 4
Mateusz v návaznosti na internetové díly Morfoláků vydal čtvrtý svazek, ve kterém dokončil patnáct let staré příběhy. Průběh streamoval ve své sérií Ink Companion a tím sérií definitivně zakončil.
  • VormkfasA 58 & 59
  • Revolutions: Apocrypha
Údajně jediný projekt, který Mateusz v roce 2017 nazačal. Přesouvá na tento rok a společně s tím představuje druhou sérií Ink Companion streamů.

Plán C

Plán C obsahuje prý všechno, co stihl za rok 2017 i bez plánování. Je to potom plán?
  • Dokončení Submachine Universe
Mateusz považuje tento projekt za největší dominantu roku 2017, brzy o něm napíše víc v samostatném článku, no tak uvidíme, co nám pak sdělí.
  • Verze jeho her pro OS X
  • The Ravine
  • Velikonoční kraslice
  • Přebal hudebního alba Niebajka
  • Krátký komiks Revolutions: Untersuchung
  • Pár videí na youtube, netřeba zmiňovat konkrétně

2018

Plán A
  • Pověstná "hra"
Ano, už je to tu zas. Tentokrát to opravdu myslí vážně. Bude to teda napůl adventura a napůl plošinovka. Potom si chce hrát s hlavní postavou, pak s těma vedlejšíma, s lokacemi a puzzly, které označil za klasické. Pak napsal, že už cítí, jak to přichází. No jo, aby ty argumenty za rok pak nějak dokázal vymyslet.

  • Revolutions: Apocrypha
Plán B
  • 10 Gnomes in Paris
Jak jsem napsal už minulý rok, a měl jsem pravdu, trpaslíci se přesouvají do Paříže. Mateusz je chce vydat ještě před letními prázdninami a sám tomu moc nevěří :D. Ne, opravdu, hned se omluvil za to, že vůbec něco takového napsal.
  • Where is 2019?
Mateusz zvyšuje svůj deklarovaný počet místností v této hře na 12, obecenstvo tleská, neskutečný výkon. Santa se prý vrací do situace před deseti lety.
  • Poslední díl magazínu VormkfasA
Plán C
  • Streamování na Twitchi
  • Linuxové verze Mateuszových her
Mateusz doufá, že to bude jednodušší práce, než s OS X

Jaký názor na Mateuszovy plány a neplány máte Vy? Jste taky skeptičtí nebo mu věříte? Pokud si chcete přečíst podrobnější přehled přímo od Mateusze, můžete, snažil jsem se udělat pouze výtah všeho podstatného a vyhnout se jakémusi rozebírání.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Sub-Portál: Forum

Návod na Submachine 10

Archiv

Zobrazit více