Teorie plánu, uzlu a paprsku



Od: Redafro
Umístění: Potrubí majáku

Místnosti v Submachine jsou něco jako fyzikální mechanismy; zařízení podobné počítači nebo AI, které je součástí lokace a vytváří lokální fyzikální ruchy. Pravděpodobný výsledek je takový, že skrze fyzikální manipulaci Submachine "programuje" skutečné objekty tak, aby sloužili specifickému účelu, například že list a podstavec fungují jako teleport (ačkoliv nevypadají jako součást místního Submachine - Sub3), nebo místnost propojená s kruhovým zařízením, která se čas chová tak trochu zkresleně (Sub5). To může být realizváno pomocí něčeho jako dávkový soubor (batch file) nebo program který je Submachinem připojený k objektu. Program by existoval jako součást vztahu mezi Submachine a fyzicky existujícím (nevím přesně, jak to funguje, ale už jsem se tím zabýval v jiných teoriích). Vlastnosti listu a místnosti která zkresluje čas nejsou výsledkem mechanismu samotného listu nebo místnosti, ale výsledkem mechanismu nebo programu připojeného k objektu, který objekt mění v něco podobného aplikaci, kterou Submachine spustí, když ji někde nebo něco aktivuje. Vše je opravdové, lokace ani objekty nejsou simulované, jen jsou pozměněny realitu ovlivňujícím programem submachine.

Je docela možné, že lidi jako Mur nebo obyvatelé páté vrstvy věděli, jak reprogramovat Submachine tak, aby se chovalo, jak chtějí. Vždycky si vzpoměnu na Murtaughovu komunikačná místnost ve SNEE; co když ten počítač používal k programování aplikací pro Submachine? Nicméně, co se týče Subnetu, vlastnosti předmětů jsou buďto náhodně generovány, vytvářeny lokálními AI Submachine, nebo jinými AI Submachine. Submachine přeprogramovalo Submachine, a tak vznikly Subboti a obranný systém. Dosud se ale nevyjasnilo, jestli může být programování lokací pozměněno i po jejím vzniku, nebo jestli je její programování neměnné. To, že může být lokace zpětně reprogramována může být dokázáno zjevnou přeměnou lokací ve SNEE, která ji uzpůsobila lidským potřebám. Například Murtaughova místnost, místnost pro výzkum Subbotů apod. Dalším důkazem o programovatelnosti Submachine může být i opakování se předmětů (zkopírované a vložené?), třeba polstrované židle, která se objevila v Sub2, Sub4, FLF a SNEE. Možná je zkopírování a vložení součástí procesu, při kterém si Submachine přisvojí lokaci.


Zdá se, že karma portály ničí programování lokálních Submachinů a tak se tyto oblasti začaly rozpadat a po čase i kolabovat. Byla položena otázka o tom, proč určité věci přežijí vystavení karma portálu: "Když už se věci začali hroutit, proč byli zachovány některé kousky a dílky? Prostě zůstali na místě. A proč právě tyhle?" To může souviset buď s tím, že se AI rozhodlo si tyhle věci zachovat (chránit kousky sebe sama) nebo že byli programováány tak, aby byli nejdůležitější součásti lokace do jisté míry ochráněny.

Subnet tak jako ho známe, ať už je v jakékoliv vrstvě, je chaotickým výrůstkem lokálního jádra, které začalo bujet někdy okolo roku 1900, když si lidé z naší země začali pohrávat s centrálním Submachinem z jádra (Mateusz sám poznamenal, že nevíme, jestli Subnety existují i v daších vrstvách, nebo jestli zůstala jádra ostatních vrstev nepoškozena). Mohli vytvořit teleport, který je přemístil do jádra nebo našli místo, kde se jádro kříží s naším světem a začali provádět experimenty, které spustili nekontrolovatelný a chaotický růst Subnetu.

Jednotlivé části Submachine ve své lokální vrstvě s velkou pravděpodobností obsahují skryté dimenze nebo uzavřené vesmíry. Představte si černou díru, kde je běžná vrstva reality roztažená do tvaru trychtýře. Teď si představte že místo toho, aby byl trychtýř na konci seříznut se vybouluje jako balón, nebo jako přesýpací hodiny. Tahle bublina je prostor, který Submachine zabírá, nejprve jádro a potom Subnet, jak se nekontrolovatelně rozvíjelo. Všimněte si ale, že je zde přístup do vesmíru Submachine. Možná existuje víc takových trychtýřovitých vstupů. Otázka zní, zda zde náhodou není gravitace, ať už obrazně nebo doopravdy, která ztěžuje návrat.

Paprskomety a navigátory jsou zařízení, které spolupracují na sjednocení vrstev a umožňují mezi nimi cestovat. To se děje při procesu podobném šití, kdy se každý paprsek chová jako vlákno, které spojuje místní oblast podle předprogramované šablony. Je docela možné, že tato zařízení fungují jen s unikátní, realitu ovlivňující atmosférou Submachine. Souřadnice jsou zřejmě využívány k hledání blízkých lidí skrze vstvy.

Plán měl zřejmě za úkol spojit všech sedm vrstve v jednu velkolepou, propojenou realitu, ale to se mělo stát jen v jádru (jádrech) propojených Submachinů. Jinými slovy, nikoliv spojení sedmi vrstev, spíš jejich přemostění, most vytvořený různými části Submachine propojenými paprskometem. Proč, to netuším. Možná jen proto, že mohli, možná proto, aby měli stabilní cestu mezi sedmi vrstvami reality. Jakmile započal chaotický růst Subnetu v naší vrstvě, zničilo to zbytek plánu.

Pokud jsou tyto teorie správné, naznačují, že zde existuje skupina lidí zodpovědných za návrh plánu, možná dokonce vynálezců Submachine. To proto, že průzkumníci z roku 1900 zničili plán tím, že iniciovali růst Subnatu, a nemohl tedy zničit plán, kdyby už okolo roku 1900 nebyl nastartován. Růst Subnetu mohl plán zničit vytvořením prostoru a Subnetů, které již byli příliš velké na to, aby se překryli s ostatními vrstvami.

Uzel byl vytvořen jako demonstrace plánu, nikoliv teleport z jedné náhodné lokace do druhé, jako se tomu stalo v Subnetu, ale distingované a úmyslné překrytí lokací tak, aby se chovali určitým způsobem, jakým se měli chovat v plánu. Uzel také sloužil jako zamčená brána pro každého, kdo by se snažil dostat do vtvy 5. Není jasné, jestli to měla být brána od samého začátku, nebo jestli ji tak přepsali zpětně.

Zelený portál ze Sub8 by nás býval vzal do jádra naší vrstvy, vrstvy 5, ale zachytil nás uzel.

Zdá se, soudě podle dialogu na začátku Sub 8, že Mur pomohl vytvořit uzel, buď tím, že navrhl, jak by mohl být vytvořen, nebo tím, že jej přímo vytvořil - otevřel portál v portálu, a tak vytvořil uzel. Takže znovu nevíme, zda jej pomohl vytvořit a zpětně z něj vytvořili bránu, aby Murtaugha udrželi venku, nebo jen použili trik který je naučil, aby uzel vytvořili.

Komentáře

s píše…
Tohle pozadí se hodně povedlo. Smutné je že se tu mění pozadí rychleji než přibude i nějaký komentář.
Oqapo píše…
[1]: Inirdin totiž tyhle pozadí produkuje v takové rychlosti, že už ty, co mám uložené ve složkách by vystačily na zbytek roku. Jednou o ně bude třeba nouze a tak se k nějakému vrátíme Mimochodem dělá z nich i wallpapery, takže pak hodím do nějakého článku odkaz.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Návod na Submachine 10

Sub-Portál: Forum

Archiv

Zobrazit více