Nedokončené prototypy flashových her

 


Tím, že nám dnes oficiálně končí flash, tak Mateusz Skutnik na svém posledním streamu ukázal některé své nedokončené projekty, nejstarší až z roku 2001. Řekl jsem si, že by bylo fajn některé tyto zapomenuté projekty sepsat do článku, aby tento zajímavý stream jen tak nezapadl.

Projekt s názvem "Girl" z roku 2004 je výrazný svými grafickými nedostatky, hlavní postava holky vypadá narychlo načrtnutá s nedořešenými animacemi jejího pohybu. Prostředí hry je velmi povědomé, protože ho Mateusz zjevně později zrecykloval ve hře Castle Run se Squirrel Family.


Projekt s názvem "Szablon Totoro" z roku 2005, který ani nevypadá jako nějaká ucelená hra, nejspíš sloužil jako testování prvních herních mechanik prvního Submachine. Objevuje se zde puzzle, který dobře známe, rozdíl je v tom, že zde jej ovládá veverka ze Squirrel Family.


"Kinezumi Kazoku" z roku 2006 vypadá jako nedokončená platformová hra ze série Squirrel Family.


Koncept "Rider" z roku 2007 vypadá dost zajímavě, i když jsem podobný koncept ve své době vídal dost často. Postava prochází s loučí přes hrobku.


"Platform Engine" je koncept z roku 2008, opět ze Squirrel Family. Mateusz poznamenal, že si tvorbu této hry užíval, proč zůstala nedokončená, nevíme.


"Tower" je hra, která vypadá skoro stejně, akorát s jinou postavou.



"Robot Construct Hero" je koncept z roku 2008, kde si hráč měl sestrojit robota a pak s ním hrát platformovklu.


"Explore" je koncept z roku 2009, s hlavní postavou syslem, ze kterého byla dokončena pouze místnost na obrázku.


"Simple Platform" je taky z roku 2009 a obsahuje pouze tento počáteční screen s výběrem postav, který známe z jiných her Squirrel Family.


"Platform w/ doors" je nedokončená hra z roku 2011, prostředí zde není moc rozvinuté, zato s hlavní postavou si Skutnik dost vyhrál a udělal ji docela hezké animace. Paradoxně tuto postavu nikde nikdy nevyužil.


Poslední koncept platformových her, který Mateusz ukázal, je tenhle bez grafiky z roku 2012. Poté se přesunul k věcem, co dělal pro Float Engine, tedy engine, který si léta tvořil pro point and click hry.


Pokud by to někoho zajímalo, určitě by bylo dobré si proklikat stream. Já vypíchnul tuhle mřížku různých itemů s Covert Frontovou stylizací.


Zjevně dost starým konceptem byla tato hra určena k aprílu, kdy jste mohli pozlobit procházející postavu šlupkou od banánu nebo hráběmi. Asi v podstatě ani nešlo o hru, ale jaký si flashový postcard, které ve své době byly docela populární a šířili se řetězově po emailech, ostatně na tomto konceptu fungoval i první díl série Where is...


Poté se Skutnik hodně ponořil do archivu a ukázal platformovou hru "Hare Odyssey" na které pracoval v roce 2001, ještě dávni předtím, než se rozhodl tvořit ve Flashi. Použil zřejmě software Games Factory. Postavy docela připomínají ty z Mateuszova komiksu Morfoláci.


Velice podobně vypadal i projekt Dodge This ze stejného roku.


Z počátku toho, co se Mateusz vrhl na Flash asi ani moc nepočítal se svým specifickým grafickým stylem. Jedna z jeho prvních flashových her byly tyto šipky z roku 2003.


Mateusz se pak zjevně jakou dobu věnoval komerčnímu užití flashových her. Zde zjevně dělal nějakou propagační hru pro polskou obdobu Jupíka. Koncept pak zrecykloval se Squirrel Family.


Podobný komerční projekt, tentokrát s automobily. Taky se zrecykloval v nějaké z her Squirrel Family. Je třeba asi podotknout, že i Submachine FLF bylo komerčním projektem k propagaci hudebníka Future Loop Foundation.


Pak Mateusz ukázal svou hru s polskými slovními rébusy. Mohli jsme vidět okřídlený nos ze kterého mělo vzniknout slovo "latynos" nebo býka vedle kapajícího kohoutku s vodou, z kterého mělo být "kaptur" (kapuce).


Mateusz se k závěru vrhnul k tomu, o co byl zcela pochopitelně největší zájem a to o koncepty Submachine. Již v roce 2009 vydal nedokončený koncept Submachine 2 sketch, který toho v sobě na nědokončenou věc měl opravdu hodně. Nic podobného se bohužel neopakovalo. Zato jsme ale dostali tento pozoruhodný screen, který vypadal jako nějaká ranná fáze Submachine 4, je zde totiž použita úplně jiná perspektiva, než jsme v Submachine zvyklí.


Poslední zajímavostí byl projekt s názvem Subnet Archives, který je jakési falešné Submachine 3D. 3D je totiž v tomto případě bohužel jen obraz, jinak vše zůstalo jako point and click adventura a ne jako first person hra. Ač mi tento koncept přijde dost oškluvý, protože jsem viděl mnohem hezčí pokusy o 3D Submachine, reakce v chatu na streamu byly dost přehnaně pozitivní, ač bylo zcela zjevné, že hra je dost nestabilní.


Chcete-li vidět víc, koukněte se na celý záznam streamu. Věci jsem zde shrnul chronologicky, takže pokud Vás zajímá něco konkrétního, můžete to podle toho dohledat.



Komentáře

Anonymní píše…
Nejlepší je stejně veverka padající do větráku ;-)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Blog byl napaden!

Sub-Portál: Forum

Návod na Submachine 10

Archiv

Zobrazit více